پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3422
-
الف
+

اعلام 85 فیلم برای رقابت در بخش خارجی زبان اسکار

فهرست 85 فیلم پذیرفته شده از سوی اسکار برای رقابت در بخش جایزه اسکار خارجی زبان، اعلام شد .

فهرست 85 فیلم پذیرفته شده از سوی اسکار برای رقابت در بخش جایزه اسکار خارجی زبان، اعلام شد .

نمایندگان ۸۵ کشور برای بخش خارجی زبان اسکار پذیرفته شده‌اند و به این ترتیب با پایان یافتن مهلت معرفی فیلم‌ها، اکنون رکوردی در زمینه معرفی فیلم برای این بخش ثبت شده است.

گفتنی است که 5 کشور نیز که سال پیش در این رقابت شرکت داشتند، امسال نماینده‌ای معرفی نکردند. کشورها شامل اتیوپی، گواتمالا، ایرلند، ساحل عاج و پاراگوئه می‌شود.

از میان 85 فیلمی که در این فهرستبه عنوان پذیرفته شدگان اسکار نامشان اعلام شده،  در دو مرحله بعدی فقط اسامی پنج نامزد نهایی انتخاب و معرفی خواهد شد.

ابتدا باید اعضای چند صد نفری اسکار همه این فیلم‌ها را تماشا کنند و در حالی که به چند گروه تقسیم می‌شوند، پس از ۲ ماه در نیمه دسامبر از ۶ تا ۱۰ امتیاز به آنها بدهند.

۶ فیلمی که بالاترین رای را آورده باشند به مرحله بعدی می‌روند. سه فیلم نیز از سوی ۲۰ عضو کمیته ویژه به این مجموعه افزوده می‌شوند. از این مجموعه که به نیمه نهایی راه یافته‌اند در اوایل ژانویه فهرست نهایی معرفی می‌شود.

لازم به ذکر است که فیلم اصغر فرهادی، «فروشنده»، نیز نماینده ایران در آکادمی اسکار برای رقابت در بخش جایزه خارجی زبان اسکار در میان 85 فیلم معرفی شده حضور دارد.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر